این چند تا فیلم فیلم هایی اند که من درطول دوسه هفته اخیر دیدم و دوسشون داشتم 


: 2005 Pride & Prejudice
صد درصد اسم رمان غرور و تعصب به گوشتون خورده یکی از شاهکار های کلاسیک 
خب اولین فیلمی که میخوام راجبش حرف بزنم فیلمیه که براساس همین رمان ساخته شده و اسمش غرور تعصبه 
داستان ماجرای خانواده ای با چهارتا دختره که روزی پسری ثروتمند عمارتی رو در همسایگیشون میخره و از اونجایی که در زمان فضای داستان ازدواج هدف اصلی و سعادت همه ی زن ها بوده و مادر خانواده سعی میکنه یکی از این دخترارو غالب کنه و این اقا و دوستش عاشق دوتا از دخترای قصه ی ما میشن و ماجراهایی که پیش میاد و دیگه نمیگم تا اسپویل نشه 
توی کتاب غرور و تعصب همونطوری که میبینین داستان موضوع کلیشه ای و تکرارییه اما قلم نویسنده و توصیفات و شخصیت ها از این رمان شاهکار میسازه 
تو فیلم اما من اون غرور و نخوت شخصیت مرد داستان که تو کتاب مد نظر بود رو احساس نمیکنم بلکه مردی درونگرارو میبینم که تمایل به ارتباط با بقیه نداره صرف نظر از غروری که به واسطه ثروتش طبیعیه به نظرم و نکته دیگه اینکه داستان روند سریعی داشت هرچند متوجهم
یک نکته مثبت که توجه من رو جلب کرد مفهوم عشق بود عشقی که نجات دهنده و جلو برندس برخلاف بلندی های بادگیر که اونجا عشق نقش ویرانگری رو داشت اینجا اون کمالی که من از عشق میخواستم رو به تصویر کشیده بود و من کاملا راضی بودم 

: Aladdin 2019
خب همونطوری که همتون میدونین یا شایدم نمیدونین دیزنی مدتی میشه که داره کارتون های قدیمیشو بازافرینی میکنه که این دفعه نوبت علاءالدین بوده 
دانلود این فیلم کاملا اتفاقی بود به طوری که تو مدرسه بودم غین اصرار داشت همین الان یچیزی دانلود کنم که مال سال ۲۰۱۹ باشه منم رفتم تو لیست فیلم ها و اولین چیزی که به چشمم خورد رو دانلود کردم 
 این فیلم یه حسن ختام خوب برای یه روز مخملی بود پراز رقص و رنگ و نور و موسیقی
احتمالا داستان علاء الدین و چراغ جادو رومیدونین پس دوباره نمیگم اما چیزهایی که تو این فیلم توجه من رو جلب کرد جسارت و مهربونی جازمین به عنوان یک پرنسس دو دوستی بین دوتا از کاراکترای فیلم و فضای شرقی فیلم که با جادو امیخته شده بود راستش تا حالا فیلم فانتزی با تم شتر و کویر ندیده بودم D: 
به هرحال دیدنش خالی از لطف نیست به نظرم :)



:Anne with an E
آن شرلی اولین بار توی یه رمان دنباله دار هفت جلدی که ال ام مونتگمری نوشته سروکلش پیدا شد دختر خوش قلب و باهوشی که برخلاف ظاهر نه چندان زیباش ( که به نظر من واقعا زیباست ) دنیارو زیباتر از اون چیزی که هست میبینه و همه رو شیفته خودش میکنه حالا نتفلیکس اومده و با اقتباس از این داستان یک مینی سریال رو ساخته که دو فصلش اومده 
من چند قسمت اول با آنِ سریال ارتباط برقرار نمیکردم چون با تصوری که از آنِ کتاب داشتم تفاوت داشت اما کم کم برام ملموس تر شد این سریال علاوه بر اینکه اقتباسی از آن شرلیه درکنارش به مباحثی از قبیل برابری زن و مرد برده داری و مشکلات زنان هم میپردازه 
من از گیلبرت بلایت متیو و سیبیل آقای فیلیپس هم بسیار خوشم اومد :)) و به طور کلی این سریال رو هم توصیه میکنم تعداد قسمت هاش زیاد نیست و اگه کنکوری هستین وقتتون رو نمیگیره .

برنامه بعدی من دیدن شرلوک هلمز و مری ماپینزه D:

+اولین تجربه نوشتن راجب فیلم بود دیگه نمیدونم خوب بود نبود