اولین باری که باهاش اشنا شدم شیشم ابتدایی بودم یه کتاب تست داشتم برای انتشارات واله بود مجموعه آدم برفی پر بود از اون و اونجا اولین باری بود که خیلی جدی همو ملاقات کردیم

 دیدار دوممون وقتی بود  که وقتی من راهنمایی بودم همه بچه ها با دیدنش غر میزدن اما من یه حسی توی دلم بود که متوجهش نمیشدم وقتی میدیدمش چشمام برق میزد و بخاطر اون حتی کارایی رو کردم که مدتی بود کنار گذاشته بودم 

سومین دیدار و مهمترین دیدارمون وقتی بود که من وارد دبیرستان شدم اونجا دیگه نقش حاشیه ای نداشت و لای چیزی قایم نشده بود و مستقل یه کتاب داشت به اسم هندسه یک اولش بهش بی تفاوت بودم اما سر امتحان ترم اول با چالشی رو به رو شدم که همه چیز رو تغییر داد 

قضیه از این قرار بود: در طول سال تحصیلی یک مسئله ای رو باید اثبات میکردیم  من حتی صورت سوال رو هم یادداشت نکرده بودم اصلا برام اهمیتی  نداشت  یکی از بچه ها که مامانش معلم ریاضی بود اونو اثبات کرده بود و بچه ها هم نوشتنش و معلم تاکید کرد که خیلی مهمه و من هم گفتم چی میگه خیلی مهمه مهمه که مهمه :| دوماه بعدش سر امتحان ترم اول دونمره بهش اختصاص داشت همینطوریشم نمرم خیلی شاهکار میشد چه برسه به اینکه این دونمره رم از دست میدادم یه لحظه یه فکری به ذهنم رسید چرا خودم اثباتش نمیکردم ؟ به خودم گفتم ستوده یا الان یا هیچ وقت یا باید خودت رو به خودت اثبات کنی یا همه خودشیفتگی هات رو بریز دور که تو هیچی نیستی

استینامو بالا زدم و شروع کردم به اثبات کردن اما همه چیز اینجا تموم نشده بود  در تمام مدت من داشتم لذت بی نهایتی رو احساس میکردم و وجودم پر از عشق شده بود مدت ها بود که  همچین چیزی رو فراموش کرده بودم و اونجا بعد از گذشت چهار ماه بالاخره فهمیده بودم چرا موقع انتخاب رشته با اینکه میدونستم باید برم انسانی اما چیزی وادارم کرده بود ریاضی ثبت نام کنم 

اثبات کردن تموم شد بلند شدم و برگه رو تحویل دادم و دوان دوان تو حیاط دنبال شاگرد اولمون میگشتم که ازش بپرسم درست بدست اوردم یا نه وقتی اون گفت اره درسته مثل ادمایی که جادو شده باشن رو اولین سکو نشستم و به روبه رو خیره شدم 

من با حقیقت روبه رو شده بودم خود گمشده ام رو پیدا کرده بودم و از همه مهمتر متوجه شده بودم اون احساسی که وقتی راهنمایی بودم به هندسه داشتم همین دوست داشتن و عشق بوده 

از اون روز به بعد همه چیز یه طور دیگه شد و کی فکرشو میکرد یه سوال همچین نتایجی رو به دنبال داشته باشه ...